Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

En hemsk förlossningsberättelse !

Av vanessa - 2 juni 2011 21:23


 


Min graviditet har vart upp och ner .

Men den har ändå vart helt okej , speciellt alla underbara sparkar man fått känna och rörelserna .

Men de började flera veckor innan och man fick åka in och stoppa upp en för tidig förlossning osv..

Hade länge förvärkar , och var i latensfasen och öppen 2-3cm ungefär 3 veckor om inte mer .. men de var då vi upptäckte .

En kväll så kommer de såna förvärkar att jag verkligen bara kryper ihop och inte vill vara med mer , jag vill inte föda och jag vill ingenting !

hade värkar hela den natten från och till !

På morgonen skall min mamma iväg och passa min systerson , men jag ringer henne och säger att detta går inte , jag grät och bara kände hur orken började ta slut efter en sömnlös natt !

Jag gick in i duschen satte på full värme och njöt av hur skönt det var !

Min mamma hann ju knappt fram till min syster innan hon fick komma tillbaka .

Då fick hon ta med Leon min systerson ..

Vi var hemma en stund jag hade jätte ont och grät.

Jag ville verkligen åka in jag sa att nu är de på gång nu måste vi in .

Efter en stund kommer min syster hem , hon typ skrattade åt mig och sa att det inte alls är på gång och blablabla !

Hon påstod att fall vi åker in kommer vi ändå få åka hem ..

Men vi går ut i bilen jag mamma och min syster Caroline , medans min andra syster tar hand om Leon .

Vi kör bilen upp till bensinmacken för att tanka .. Men vi hann inte ens dit innan bilen pajjade !! Fyfan kan jag säga er , tänk er vara på väg att föda och bilen går sönder . Då började redan helvetet !

Caroline ringde sin man och han hämtade hela la familja , och äntligen kom vi in .

Ddem gör undersökning , säger sedan ja nu är de dags ! Då var de bara att gå in i förlossningsrummet . Där fick jag lustgas . Det var underbart en tid i början . När vi kom in i förlossningsrummet var kl runt 12 på dagen och redan då haft värkar 12 timmar om inte mer..

Försökte bada de gick inte ..

Värkarna blev starkare och starkare ..

Men inget hände !!

Dem fick trycka hål för att vattnet inte gått och dem ville påskynda ..

Det hände ingenting ..

Tog många timmar sen var man öppen 5 cm ...

Till slut efter många timmar skrik och tårar valde jag att ta ryggmärgsbedövning , jag kan säga att den var hur underbar som helst !

Men efter ngr timmar som gått så var inte jag öppen mer än kanske 1 cm mer..

Så dem gav mig värkdropp .. Och höjde många gånger kan jag lova.

Efter flera timmar som gick så hade jag äntligen öppnat mig 10cm .

Krystvärkarna kom men ingen unge ville ut ..

Till slut så började jag spy och blev bara hur slö som helst jag orkade verkligen inte mer !

Då sa dem att han måste ut nu !!!

Så dem ordnade kejsarsnitt rummet och in dit blev jag rullad .

Dem höjde dosen med bedövning , men den hjälpte inte där . Utan den gick uppåt och hade ingen känsel i armarna .. det är ju inte bra så dem fick hålla extra koll på mig.

Min mamma skulle vara med men hon blev så nojjig så dem fick ta ut henne och in kom min syster .

Jag brydde mig inte direkt så mkt av smärtan , men jag började skrika att jag skulle dö .

Dem snittade upp mig och ut kom lilla william , just där minns inte jag så mkt mer än att när jag skulle ner på observation efter dem sytt ihop mig så la dem honom på bröstet på mig , men eftersom jag inte kunde röra armarna fick jag aldrig ta på honom :(

Nere på observationen fick jag vara i rätt många timmar medans mamma och William var på bb .

När jag kom upp dit då var de dags för mat för lillen och sen rullade allt på.

Dem första dagarna kunde man inte gå och de var ett hårt arbete att komma tillbaka till de vanliga !

Men för min son kan jag genomgå detta igen :D


Ps.Tack till er som var där och stöttade mig! Älskar er.

Peace

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vanessa - 3 juni 2011 16:43

Jag fattar inte vad folk vill .. visst inte ofta man får höra men finns vissa man bara vill slåå så sur man bir ! Låt mig va och låt mig uppfostra min son som jag vill .. så om jag vill köra honom i en skottkärra , låt mig !! De var alt för m...

Av vanessa - 2 juni 2011 19:34

Den frågan ställs till mig väldigt ofta ! Ja varför är jag ung mamma ? Jo det är så att jag är ung mamma därför att jag blev gravid och behöll det . Varför behöll jag det ? Jo för att jag emot abort Varför är jag det? Därför att jag anse...

Av vanessa - 2 juni 2011 19:15

Meningen idag var att jag skulle in och träffa min "fru" en liten stund , eftersom vi inte träffats på länge och jag behövde ändå handla lite food ! Men de slutade med att jag först träffade en gammal barndomsvän , sedan så mötte jag upp min syster...

Av vanessa - 1 juni 2011 21:19

Igår kväll var jag uppe sent för att få vänta på svaret ang unni ! Det hade gått bra med henne , och de var inte Stroke som vi fryktade ! Det fanns ju tecken på att de skulle vara de.. men de var de inte :) Började tänka varför händer allt mig ...

Av vanessa - 31 maj 2011 20:12

Jag minns varje gång man fått höra utav såkallade vänner eller släktingar att dem finns där om det är något . och blablabla Men när man behöver dem då? vart är dem då då ? Jag har behövt hjälp flera gånger , inte fått de en enda gång när de väl...

Presentation


William 110201 , en stjärna som kom från himlen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards