Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Det kommer läkaren få svida för !!!

Av vanessa - 24 maj 2011 20:38

Nej fyfan jag är så J'vla förbannad så de ryker ur öronen på mig !!!

Min son har vart sjuk nu i två dagar , och för ngr veckor sedan låg han inlagd då han helt plötsligt hade hög feber och vi visste inte vad det var , han var helt lealös i hela kroppen. Så igår kväll när hans tillstånd förvärrades så ringde jag sjukvårdsupplysningen här i norge , dem sa de aattt han måste komma in , speciellt också när han vägrar äta !! När jag åker upp till läkaren så kommer vi in ganska direkt . Läkaren var så otrevlig så de finns inga ord . sjuksköterskan hade tagit ett crp på honom , men ändå med journalen framför sig frågade läkaren fall de kunde göra ett på honom !! sen så sa han hon/henne hela tiden ! LÄS för fan på jornalen !

Läkaren kollade inte ens igenom honom , utan bara skrev ett recept på ögondroppar då han också har ögoninflammation!

Vi fick åka hem . vi var hemma runt 00. Så vi gick och la oss , sen kl 0800 vaknade jag och william sov som en gris . Klart jag blev orolig och väckte honom ! Jag skulle byta blöja , men den var helt TORR !!

Det hade liksom gått jätte många timmar . Det tyder ju endast på uttorkning !

Men jag försökte få i honom lite sockervatten , han vägrade .. lite ersättning han vägrade ! Så efter en stund tog han lite bröstmjölk , snacka om en glad mamma !

Sen åkte jag till apoteket medans pappas flikvän passa lillen ..

Där skulle jag hämta ut ögondropparna !

Så frågade hon läkaren på apoteket vad jag skulle med de osv..

Då förklarade jag hur de va , och hon blev så arg för att dem skickat hem mig då han e riktgit sjuk , inte kissar och inte länge sen han var inlagd !!!

Så hon ringde till sjukhuset och då sa de som jobbade idag att de är självklart ni måste komma upp ! Så hon bad mig åka hem hämta honom och sedan bara springa dit ! Jag måste erkänna att jag blev väldigt rädd , så jag sprang gråtandes ut från köpcentret !

När jag kom hem så fick jag ringa någon som fick köra oss upp då !

När vi kom till sjukhuset fick vi en annan läkare ! tack !

Hon tog crp som var inte jätte högt men lite högra än normal !

Sen så sa hon likadant att han skall bara hem blablabla !

Men att hon skall skriva ut salva som tar de bättre med den infektionen han har !

Sen tog jag taxi hem igen , och tänkte att jag inte tar ut den salvan idag då vi båda två var trötta , sen slocknade vi en stund !

Min mamma i sverige hon är "läkare" , och är den jag mest litar på när de gäller sjukdomar och läkemedel !

När hon frågade mig vad dem skrivit ut , blev hon riktigt jävla förbannad , då dem skrivit ut något till hans ögon som är till för brännskador och öppna sår !

Det står VARNING !! inte applicera nära ögonen ! Men läkaren sa ju att dem skall på ögonlocken ?

När jag går in och läser på fass.se så står de likadant + att de står att de kan förstöra ögonen och biverkning är blindhet !

VAD FAN ???!!!

Denna jävla läkaren kunde gjort min son blind ?

Jag som är 16 år hur fan skulle jag vetat detta utan min mamma ?

Hade de inte vart för min mamma hade jag använt den !

Han kunde blivit blind !!!

Nee detta kommer jag gå vidare med !

Dem har inte gjort någon undersökning på honom , dem har bara skrivit ut massa grejer ! Och de värsta !! något som varnas för ögonen !!!

FYFAAAN !!!!

Jag blir så ledsen och så trött !

Jag vill bara hem , men kan ju inte ta tåg eller buss !

Min pappa som är hos han jobbar hela tiden :(

Så jag måste vänta !!

Men jag trivdes som bara den när jag var inlagd på östra med honom !

Dem tog så gott hand om honom och jag kände mig så säker där !

Jag vill inte vara här !

Dem är helt dumma i huvudet ?

Vad tycker ni jag skall göra ?

Skriv gärna , vill veta !!

Peace  :'(

 
 
Hannele - mamma till två prinsar

Hannele - mamma till två prinsar

24 maj 2011 21:59

För det första stäm idioterna, vet inte hur sånt görs i norge.,men något vis gåre och berätta händelserna.

och sedan försök kontakta en bättre läkare som ni litar på..bvc kanske? tjata!

Det har jag fått höra här i sverige för att få läkarvård för min son som har haft problem lite hit och dit med olika saker och nu tar dom faktiskt mer emot oss än vad dom ahr gjort förut eftersom ja hans journal är väl snart lilte lång eller nåt..

http://mammah.webblogg.se

vanessa

24 maj 2011 22:27

jaa jag skall gå vidare med detta !! det får ej førekomma !!

Okej !
Hoppas ni slipper sjukhus och så ..
ssen om ni behøver de hoppas de fortsætter bra iaf :)

 
Rebecca

Rebecca

25 maj 2011 06:04

Stå på dig, lämna inte sjukhuset förrän dom gett honom dropp osv. Han måste ha vätska annars tar alla organen skada!! Det är allvarlig när små inte får i sig vätska och dom bli väldigt snabbt uttorkade!
Kan någon följa ned dig till sjukhuset och backa upp dig?
Åk dit igen och KRÄV undersökning! Sjukvården är till för dig och din son. Inte tvärtom, ni är inte till för sjukvården!

http://Albinsmamma.blogg.se

vanessa

26 maj 2011 07:09

ahhh i går blev han inlagd , nu är jag hemma igen med en helt annan son !
Fick åka till ett större sjukhus !
Där jobbade till och med en svensk !
Där fick jag god hjälp :)
Men tack för stödet !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vanessa - 3 juni 2011 16:43

Jag fattar inte vad folk vill .. visst inte ofta man får höra men finns vissa man bara vill slåå så sur man bir ! Låt mig va och låt mig uppfostra min son som jag vill .. så om jag vill köra honom i en skottkärra , låt mig !! De var alt för m...

Av vanessa - 2 juni 2011 21:23


      Min graviditet har vart upp och ner . Men den har ändå vart helt okej , speciellt alla underbara sparkar man fått känna och rörelserna . Men de började flera veckor innan och man fick åka in och stoppa upp en för tidig förlossning os...

Av vanessa - 2 juni 2011 19:34

Den frågan ställs till mig väldigt ofta ! Ja varför är jag ung mamma ? Jo det är så att jag är ung mamma därför att jag blev gravid och behöll det . Varför behöll jag det ? Jo för att jag emot abort Varför är jag det? Därför att jag anse...

Av vanessa - 2 juni 2011 19:15

Meningen idag var att jag skulle in och träffa min "fru" en liten stund , eftersom vi inte träffats på länge och jag behövde ändå handla lite food ! Men de slutade med att jag först träffade en gammal barndomsvän , sedan så mötte jag upp min syster...

Av vanessa - 1 juni 2011 21:19

Igår kväll var jag uppe sent för att få vänta på svaret ang unni ! Det hade gått bra med henne , och de var inte Stroke som vi fryktade ! Det fanns ju tecken på att de skulle vara de.. men de var de inte :) Började tänka varför händer allt mig ...

Presentation


William 110201 , en stjärna som kom från himlen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards