Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Saknar er!

Av vanessa - 22 maj 2011 15:40

  


Att älska , det är ett stort ord ! ett ord man inte skall använda om man inte menar det. Jag tycker om många , men det finns inte många jag älskar .

För mig krävs det en del för att jag skall älska .

Det skall vara först och främst förtroende .

Men när man väl älskar och man mister förtroendet för någon så kan man inte bara slänga bort älska .. utan när man älskar någon så älskar man någon , och att sluta älska tar tid . Vänner är en viktig punkt i sitt liv som man alltid behöver.

Familj är något inte alla kan få , men det är något som alltid finns där om man har. Vem skall man älska ? Det finns ingen lag som säger att man MÅSTE älska sina föräldrar eller någon annan släkting , det finns ingen lag som säger att man MÅSTE älska sina barn .. Barnen har inte valt sina föräldrar , dem har inte valt detta liv . Varför skall man då bli tvingad och känna att man måste ? Nej men så är det inte , jag har hört flera gånger folk säger åååh jag vill inte älska mamma .

Nehe .. vrf gör du de då ? Jag gör inte de men de är min mamma ...

Har ni föräldrar som sårar er , säger fula saker och inte finns för er . Känn inte att ni MÅSTE älska dem . Det blir allt lättare , för om man "älskar" någon tar man åt sig , men älskar man inte ngn så bryr man sig inte på samma sätt. Det finns tillfällen i mitt liv där jag sagt upp kontakt med mina föräldrar då de vart mycket . Det är okej , föräldrar är heeelt vanliga människor som vilka som helst . och man är absolut inte tvingad till någonting !

Det jag skrev om att man inte är tvingad till att älska sitt barn , det är man inte . Men man borde göra det , eftersom det är något man själv skapat , det är något oskyldigt och försvarslöst.


Saknar er:

Har vart uppe i norge över en vecka nu och det är jätte trevligt , borta bra men fan hemma bäst !!

Jag saknar min egna säng och min frihet i mitt hem .

Men det är underbart att komma bort lite också !

Grattis till min syster idag som fyller så mycket som 6 år !!

Jätte god jordgubbstårta fick vi , och massa fina kläder och olika grejer fick Izabelle .

Jag kan vara irreterad på min mamma jag kan känna att jag "hatar" henne , vilket jag dock inte gör , men ändå någonstans så saknar jag henne , hon är så otroligt snäll mot William , hon älskar honom mer än något annat , och när någon tar bra hand om min son så stärks mina känslor för den människan ..

Sen så saknar jag min syster Pavlina .. visst hon är som hon är ..

Skiter i mig ena dagen och andra dagen åååh gumman blablabla , men hon är den ända systern som finns där för mig, förutom belle då men hon är bara 6 år !

Efter ngr dagar i norge skrev hon att hon saknade oss , men hallå vrf inte umgås med oss när vi är hemma då ? hmm , folk fattar inte förrän det är borta.

Älskar dig ändå , när jag är med dig så är du underbar , och du är en underbar Moster till lille wille.

Sen finns den UNDERBARA johanna och hennes son William !

Det är många gånger jag träffat folk och sagt att åh du är så underbar och har aldrig träffat en så bra person , men jag kan verkligen säga det denna gången .

Johanna är en så otroligt bra vän , hon stöttar mig oavsett vilka val jag vill ta , hon kan skälla på mig om jag glömmer bort grejer , vi kan skämta med varann utan ngr sura miner , vi har roligt ihop och hittar på massa konstigheter!

Dig ÄLSKAR jag !! / och din son .. <3

Det skall bli så roligt när våra barn växer upp ihop ..

Saknar dig hjärtegulll , antar att du kommer stå med öppna armar och ett stort leende när vi kommer in med tåget i gbg !! annars blir jag chockad !


Idag :

Idag har jag sooovit med lille Wille typ hela dan .. Sen har jag ätit tårta , gått en promenad och nu sitter jag här .. så det har vart väldigt lugnt :)

I morgon eller tisdag blir de hemgång :)


Köss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vanessa - 3 juni 2011 16:43

Jag fattar inte vad folk vill .. visst inte ofta man får höra men finns vissa man bara vill slåå så sur man bir ! Låt mig va och låt mig uppfostra min son som jag vill .. så om jag vill köra honom i en skottkärra , låt mig !! De var alt för m...

Av vanessa - 2 juni 2011 21:23


      Min graviditet har vart upp och ner . Men den har ändå vart helt okej , speciellt alla underbara sparkar man fått känna och rörelserna . Men de började flera veckor innan och man fick åka in och stoppa upp en för tidig förlossning os...

Av vanessa - 2 juni 2011 19:34

Den frågan ställs till mig väldigt ofta ! Ja varför är jag ung mamma ? Jo det är så att jag är ung mamma därför att jag blev gravid och behöll det . Varför behöll jag det ? Jo för att jag emot abort Varför är jag det? Därför att jag anse...

Av vanessa - 2 juni 2011 19:15

Meningen idag var att jag skulle in och träffa min "fru" en liten stund , eftersom vi inte träffats på länge och jag behövde ändå handla lite food ! Men de slutade med att jag först träffade en gammal barndomsvän , sedan så mötte jag upp min syster...

Av vanessa - 1 juni 2011 21:19

Igår kväll var jag uppe sent för att få vänta på svaret ang unni ! Det hade gått bra med henne , och de var inte Stroke som vi fryktade ! Det fanns ju tecken på att de skulle vara de.. men de var de inte :) Började tänka varför händer allt mig ...

Presentation


William 110201 , en stjärna som kom från himlen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards