Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

tuff dag !

Av vanessa - 30 maj 2011 20:32

Idag har jag haft en tuff dag !

Dagen började med att jag gick upp jätte tidigt för jag hade så jvla ont i halsen!

Prinsen låg och sov som en stock , självklart när man själv inte kan !

Då bestämde jag mig för att jag skall gå till vårdcentralen där jag bor .

Det var drop in efter 8 , så jag gick in och väckte lillen tog på honom kläder och kom iväg runt halv nio, när jag kommer till vårdcentralen går jag fram till luckan .

Där ber hon om leg , och de ända jag haft är ett pass vilket jag tappat och gjor en förlustanmälan på.

Så jag berättade för henne hur situationen ligger till . Då säger hon att hon inte kan hjälpa mig !

Men jag har haft ett tappat pass i ungefär 2 år , inte orkat fixa ett nytt och har fått sjukvård både inom sverige och norge utan !

Hur kan hon neka mig vård ? Dem andra ställena har sagt att självklart skall jag få vård. Sen har dem tagit fram information om mig privata grejer som jag skall kunna svara på så dem har ngt att gå på .

Men den äckliga lilla subban kunde inte göra de.

Hon gick till läkaren och frågade , han kunde inte hjälpa mig tydligen heller.

Jag har nog aldrig vart så arg i hela mitt liv .

Och jag har dock aldrig heller fått ett sånt utbrott so jag fick !

Jag har inte sovit på flera dygn , riktigt ont i halsen utmattad och 39 grader feber.

Jag använde ord som jag inte visste ens jag var kababel till att använda!

Jag sa också att jag ville bränna ner stället och att den *pip* kunde dra åt helvete !

Men jag skäms inte faktiskt ! För hon nekade mig sjukvård.

Tänk om jag skulle komma och vart riktigt dödssjuk , och hon inte kan göra ngt för jag har ju inget leg..

Sen så iaf åkte jag in till stan till stampenakutvårdcentralen . Där fick jag hjälp direkt . visade sig att de var halsfluss , crpn låg å 60 , så har mkt bakterier och är helt utmattad ! Fick utskrivet kåvepenin , läkaren tog kontakt med apoteket då jag inte har leg , och de löste sig så jag kunde hämta ut !

Full rulle på lilla mig ..

Sen åkte jag hem och Wille bara gnällde och var trött även fast han sovit hela dan typ , så jag la honom , slockna som en stock ! Sen la jag mig själv och vi sov i två h . Sen fick vi besök utav härliga Linnea , som vi käka pizza med .

Hon stack för ett litet tag sen , lillen har somnat för natten !

Och jag hoppas jag får sova till mer än 3-5 inatt !!

 

Börjar bli lite orolig för lillen dock , tycker han sovit alldeles för mkt de senaste !

Han äter bra , men kissar dåligt ! Och sen så hoppas febern mkt upp och ner .

Tänkte ringa 1177 och kolla .

Han har vart dålig länge nu , och snälla ta slut med all skit !

Jag orkar verkligen inte mer , e de inte de ena så självklart skall de vara de andra !

 

Förlåt för jag vart dålig på att uppdatera!

Men som sagt vi e sjuka , och har inte mkt ork i kroppen !

Skriver kanske lite mer ikväll..

Peace

 
 
camilla

camilla

30 maj 2011 20:57

Var inte lika ung som dig när ja fick min son Alfred men känner igen mig på många sätt ändå... Behöver du prata så finns ja på bloggen...
Hoppas att skrutten och du kryar på er..
Kramar från Camilla och Alfred

http://mammi86.bloggplatsen.se

vanessa

30 maj 2011 21:15

tack så mycket :) Skönt att höra ! Ibland behöver man bara få prata av sig ! inte vänner utan barn som förstår en då dem själva aldrig vart i den sitsen ! Önskar jag hade någon som bara kunde kommit och hjälpt mig och bara sagt vanessa gå och lägg dig nu , jag tar william eller gör lite mat till mig eller vad som helst just nu !
allt kommer på samma gång
min hund avlivades som jag haft i 10 år i söndags också :/
Ha de så bra :) skall kika in !
Kram

 
Isabella

Isabella

30 maj 2011 23:19

Hej har en bloppis i gång där jag säljer massa killkläder från stl 56-68. Vissa kläder är aldrig använda eller använda ett par ggr. Mycket fina kläder till ett otroligt billigt pris. Skynda dig och fynda för det tar slut väldigt fort. Mvh ISabella Schölling

www.mammabarnbloppis.bloggplatsen.se

http://www.mammabarnbloppis.bloggplatsen.se

vanessa

30 maj 2011 23:26

hejhej åh tack så mkt :) men just med ekonomi ligger jag bra till med :) och han har st 74 , s blir nog lite smått :) har en lillebror jag ärver av så har himla mkt kläder :)
Men snällt att du tänkte på mgi !

 
Miss

Miss

30 maj 2011 23:42

Hello. Har varken barn eller ens förmågan att kunna tänka mig hur tufft du måste ha det. Men det måste ändå vara fruktansvärt härligt att ha en liten bäbis?

Iaf, ville bara säga att du gör ett grymt bra jobb!

http://inure.bloggplatsen.se

vanessa

31 maj 2011 00:06

Hej du !
Nej just nu när man e sjuk och de händer mycket är de tufft !
Men det är så underbart att man liksom glömmer bort de jobbiga :)
Folk säger att jag är stark !
Men jag är inte stark utan min kärlek till honom tar över !
Du hade också klarat , jag vet det !
alla gör , bara man tänker positivt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vanessa - 3 juni 2011 16:43

Jag fattar inte vad folk vill .. visst inte ofta man får höra men finns vissa man bara vill slåå så sur man bir ! Låt mig va och låt mig uppfostra min son som jag vill .. så om jag vill köra honom i en skottkärra , låt mig !! De var alt för m...

Av vanessa - 2 juni 2011 21:23


      Min graviditet har vart upp och ner . Men den har ändå vart helt okej , speciellt alla underbara sparkar man fått känna och rörelserna . Men de började flera veckor innan och man fick åka in och stoppa upp en för tidig förlossning os...

Av vanessa - 2 juni 2011 19:34

Den frågan ställs till mig väldigt ofta ! Ja varför är jag ung mamma ? Jo det är så att jag är ung mamma därför att jag blev gravid och behöll det . Varför behöll jag det ? Jo för att jag emot abort Varför är jag det? Därför att jag anse...

Av vanessa - 2 juni 2011 19:15

Meningen idag var att jag skulle in och träffa min "fru" en liten stund , eftersom vi inte träffats på länge och jag behövde ändå handla lite food ! Men de slutade med att jag först träffade en gammal barndomsvän , sedan så mötte jag upp min syster...

Av vanessa - 1 juni 2011 21:19

Igår kväll var jag uppe sent för att få vänta på svaret ang unni ! Det hade gått bra med henne , och de var inte Stroke som vi fryktade ! Det fanns ju tecken på att de skulle vara de.. men de var de inte :) Började tänka varför händer allt mig ...

Presentation


William 110201 , en stjärna som kom från himlen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards